سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه ورزش هاکی روی یخ

ای بی تی 90

اسکیت های مخصوص گردش (یا اسکیت های شمال اروپا) تیغه های بلندی هستند که می توانند از طریق اتصال به چکمه های کوهنوردی یا اسکی صحرانوردی متصل شوند و برای اسکیت تورهای مسافت طولانی روی یخ های طبیعی استفاده می شوند. طول پره ها تقریباً  سانتی متر ( اینچ) با شعاع انحنای (یا لرزاننده) حدود  متر ( فوت) است. عرض تیغه ها از  تا . میلی متر (. تا . در عرض) و دارای سطح مقطع مسطح است. طول و شعاع طولانی تیغه ها باعث می شود که اسکیت های گردی روی یخ های طبیعی ناهموار نسبت به اسکیت هایی که دارای تیغه های کوتاه تر و کوتاه تر هستند پایدارتر باشند. از آنجا که اسکیت تور اغلب شامل راه رفتن ( kluning ) بین دریاچه ها یا اطراف بخشهایی است که برای اسکیت مناسب نیستند ، تیغه های قابل جدا شدن یک دارایی است. بنابراین ، این اسکیت ها اغلب در هلند kluunschaats نامیده می شوند .

با بیشتر مدلهای مدرن اسکیت ، تیغه ها به کف صفحه زیرین آلومینیومی متصل می شوند. اتصال دهنده ای برای نوع خاصی از بوت در بالای صفحه پایه نصب شده است. به طور سنتی ، بندها هر دو انگشت و پاشنه بوت را نگه می داشتند ( پاشنه ثابت ). برخی از صحافی ها به چکمه های خاصی مانند چکمه های اسکی تله مارک با انگشت شکل "اردک" نیاز دارند ، برخی دیگر مانند Multiskate دارای بندهای قابل تنظیم هستند که به بیشتر چکمه های کوهپیمایی متصل می شوند.

از اوایل دهه  ، مدل هایی برای نصب اتصالات اسکی کراس کانتری با پاشنه آزاد روی اسکیت ها طراحی شده اند و بنابراین چکمه های اسکی مطابق با اسکیت ها متصل می شوند.  رایگان پاشنه مدل را اثر معادل به عنوان klap اسکیت شکل اسکیت سرعت. چندین سازنده این اسکیت در سوئد ، هلند و فنلاند وجود دارد.

اسکیت بازان در مسابقه ماراتن در ویسنسی (کارینتیا) ، با استفاده از اسکیت های شمال اروپا