سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه ورزش راگبی

ای بی تی 90

انواع دیگر نه چندان رسمی شامل راگبی ساحلی و راگبی برفی است .  

تأثیر بر سایر ورزشها

همچنین نگاه کنید به: تاریخچه فوتبال آمریکا ، مقایسه فوتبال و راگبی اتحادیه فوتبال آمریکا ، منشا فوتبال قوانین استرالیا ، مقایسه لیگ راگبی و اتحادیه راگبی ، تاریخچه لیگ راگبی و فوتبال راگبی

هنگام رمزگذاری فوتبال قوانین استرالیا در سال ، تام ویلس از نسخه اولیه راگبی که در مدرسه راگبی آموخت الهام گرفت.

لیگ راگبی پس از جدا شدن اتحادیه شمال از اتحادیه فوتبال راگبی در اختلاف نظر در مورد پرداخت به بازیکنان ، تشکیل شد. در ادامه قوانین خود تغییر کرد و در نوع خود یک کد فوتبال شد. این دو ورزش تا به امروز بر روی یکدیگر تأثیر می گذارند.

فوتبال آمریکا   و فوتبال کانادا از اشکال اولیه فوتبال راگبی گرفته شده اند.

فوتبال قوانین استرالیا تحت تأثیر فوتبال راگبی و سایر بازیهایی بود که از مدارس دولتی انگلیس سرچشمه می گرفت

جیمز نایسمیت جنبه های بسیاری از ورزش ها از جمله راگبی را برای ابداع بسکتبال در نظر گرفت . بارزترین سهم شباهت توپ پرش به خط اصلی و همچنین سبک تیراندازی زیر دست است که در سالهای اولیه ورزش تسلط داشت. نایسمیت در دانشگاه مک گیل راگبی بازی می کرد .

فوتبال سوئد کدی بود که قوانین آن ترکیبی از قوانین فوتبال اتحادیه و راگبی بود .  

راگبی نام خود را به راگبی با ویلچر می دهد ، ورزشی کاملاً تماسی که شامل عناصر راگبی مانند عبور از خط امتحان با توپ برای گلزنی است.

آمار و سوابق

همچنین نگاه کنید به: لیست بازیکنان برتر اتحادیه راگبی توسط بازیگران بین المللی و لیست بازیکنان برتر اتحادیه راگبی بین المللی

طبق گزارش سال مرکز تجارت بین المللی ورزش ، بیش از چهار و نیم میلیون نفر در اتحادیه راگبی یا یکی از انواع آن که توسط IRB سازمان یافته است ، بازی می کنند. این افزایش از درصد از زمان گزارش قبلی در سال . در این گزارش همچنین ادعا کرد که از سال مشارکت درصد در آفریقا، درصد در جنوب امریکا و درصد در آسیا و شمال امریکا افزایش یافته است. در سال  IRB تفکیک تعداد کل بازیکنان در سراسر جهان توسط اتحادیه های ملی را منتشر کرد. در مجموع . میلیون بازیکن در سطح جهان ثبت شده است ، از این تعداد ، . میلیون نفر عضو ثبت شده ای بودند که در یک باشگاه وابسته به اتحادیه کشورشان بازی می کردند. سال جهانی راگبی بررسی . میلیون بازیکن ، که . میلیون بازیکن اتحادیه و . میلیون بازیکن باشگاه ثبت شده بودند. ? از کل بازیکنان زن بودند.